Afspraken
Vanaf 1 oktober 2017 zijn we als thuisverpleegkundige verplicht om bij elk bezoek de identiteitskaart in te lezen. Daarom dat we jullie willen informeren en duidelijke afspraken willen maken.
Bij de eerste kennismaking spreekt de verpleegkundige een tijdstip met u af dat voor beiden past. Wij proberen dat tijdstip zo goed mogelijk te respecteren. Wij vragen wel uw begrip voor eventuele vertragingen door onvoorziene omstandigheden, weersomstandigheden, e.d…
Zorg ervoor dat de identiteitskaart ALTIJD bij de hand is als wij komen. Zonder die identiteitskaart kunnen wij onze facturatie niet doen en zijn we genoodzaakt om cash geld te vragen. Wat we liever niet doen!
Wij werken met derdebetalersregeling. Dit wil zeggen dat de ziekteverzekering de prestaties van de verpleegkundige vergoedt via jouw ziekenfonds. (Wij werken met alle ziekenfondsen) De wet bepaalt dat er een beperkt aantal zorgen niet terugbetaald worden. Daarvoor vragen we dan een vergoeding ( vb. wegen, bloeddruk nemen, glycemie meten, oogdruppels toedienen, …).
Kan je niet aanwezig zijn op het afgesproken tijdstip, verwittig ons dan zo snel mogelijk! We maken dan een nieuwe afspraak.
De verpleegkundige zorgt voor steriel materiaal zoals spuiten, naalden,…. Het verbandmateriaal ( zalven, kompressen, kleefverband,….) dient u zelf bij de apotheek te kopen.
Wij staan graag voor u klaar !
Het Z&Z team !